Ramadan tent 2017

Ramadantent georganiseerd door Stichting Openhaard met lokale organisaties !

Stichting Openhaard heeft in samenwerking met lokale organisaties o.a Stichting Mara, Stichting Dock, Gemeente Rotterdam een Ramadantent georganiseerd.

Afgelopen week 26 mei is de islamitische maand Ramadan begonnen. Naast het vasten staat deze maand vooral voor emancipatie, saamhorigheid en ontmoeting. Hierdoor worden de families, kennissen uitgenodigd voor samen de ‘Iftar’ maaltijd door te brengen. In dat kader was zaterdag 3 juni een bijzonder moment voor de buurtbewoners en lokale organisaties in Gemeente Feijenoord, Hillesluis.

Gelukkig was de burgemeester, onze burgervader Ahmet Aboutaleb ook aanwezig. Tijdens zijn toespraak heeft burgemeester duidelijk zijn boodschap overgebracht en heeft een oproep gedaan op de Turkse gemeenschap om de ruzies bij te leggen. Voor de bewoners, vrijwilligers en lokale organisaties was zijn aanwezigheid zeer waardevol.

Hiernaast zijn ook de thema’s; ”Gelijke behandeling, discriminatiebestrijding en basis op orde” besproken. Uitgenodigden hebben per dialoogtafel samen de dialoog ingegaan en hun ervaringen, problemen en mogelijke oplossingen met elkaar overlegd.

Wij hopen volgende jaar samen met onze partners deze bijzondere ontmoetingsgelegenheid Ramadantent nogmaals te organiseren en uit te breiden.