Internationale vrouwendag

Vrijwilligers van Stichting Openhaard hebben op 8 maart 2022, meegedaan met de landelijke rozenactie van Kunst van het Samenleven. In Rotterdam zijn er 250 rozen met een bijzondere boodschap uitgedeeld om deze dag te vieren. In totaal zijn er 2200 bloemen met een mooie kaartje uitgedeeld in heel Nederland, aan alle geweldige vrouwen.

Nog steeds hebben overal in de wereld vrouwen te maken met onderdrukking, huiselijk en seksueel geweld, ongelijkheid en discriminatie op de werkvloer etc. Internationale vrouwendag is een dag om aandacht te geven aan de verworven rechten van vrouwen wereldwijd, maar om ook aandacht te vragen voor wat beter kan. Emancipatie is namelijk nooit klaar. Het is een proces waar wij dagelijks nog van moeten leren. Emancipatie gaat over gelijke rechten, gelijke verantwoordelijkheden én vrijheden. Zolang er nog geen juiste balans is in de wereld, is deze vrouwendag nodig om bewustwording te vergroten.

Daarom stonden wij ook op 8 maart in solidariteit met vrouwen, overal ter wereld.