Ashoera 2018

In het kader van de Buurtfeest en Asura (Noah’s pudding) hebben de vrijwilligers van Carré Cultuur Barendrecht en de wijkgemeente Carnisse Haven na de zondagochtend dienst een Asura feest georganiseerd. Aan het einde van de preek van de dominee heeft een vrijwilliger van Carré Cultuur een korte uitleg gegeven over wat asura is en dat het in vele aantallen gemaakt wordt om het te delen met familie, vrienden, collega’s en buren als blijk van vrede en liefde. Na een korte uitleg is een stukje van het verhaal van Noah uit de Bijbel (Genesis 7) en uit de Koran (Hud 40-41) voorgelezen. Naar schatting waren er meer dan 150 christenen en moslims aanwezig in de kerk. Na de zondagochtend dienst hebben we met zijn allen genoten van de lekkere asura. We hebben heel veel positieve reacties gehad van onze buren en hebben afgesproken om meer van dit soort initiatieven te hebben om met elkaar in dialoog te gaan.