1001 inventions museum bezoek

Een belangrijke doelstelling van Stichting Nida is het verbreden van kennis door middel van leerzame activiteiten. Zo heeft stichting Nida met een groep middelbare school leerlingen een bezoekje gebracht bij de tentoonstelling 1001 inventions wat hele leuke resultaten heeft opgeleverd.

Door middel van interactieve presentaties, workshops, spellen en acteurs kwam het Gouden Tijdperk van de moslimbeschavingen tot leven tijdens dit bezoek. Dit wist de leerlingen zeker te boeien en te bewonderen en het belangrijkste hun kennis te verbreden. Ze stonden versteld over de bijdrage die de moslim geleerden hebben geleverd op de dag van vandaag. Leerlingen werden bewonderd toen ze erachter kwamen dat de westerse wereld vele beschavingen op het gebied van wiskunde, biologie, architectuur, natuurkunde, scheikunde etc. te danken heeft aan de moslimwereld. Dit gaf hun een groot gevoel van eigenwaarde en motivatie om energie te steken in het onderwijs en een vredige multiculturele samenleving wat jaren geleden tijdens deze tijdperk ook gerealiseerd werd. Kortom, een prachtige tentoonstelling die zeker bezocht moet worden om leerlingen bewust te maken van het eigen geschiedenis en het belang van educatie.